Hoe ik werk als kindercoach

YES! Alles staat klaar!
Morgen naar de Prof. H. Burgerschool in Amsterdam om 3 interactieve workshops te geven rondom slechthorend zijn.
De midden- en bovenbouw volgen de Schateiland Expeditie. Schateiland materiaal klaar (3)

Voor groep 2 en 3 heb ik een heel mooie workshop a.d.h.v. het boek “Ik ben Ik” van Susi Weigel samengesteld.Ik ben Ik materiaal (2)

Zo’n ZIN in!!
Na afloop breng ik jullie uiteraard op de hoogte hoe het gegaan is!

 

Individuele coaching

Dankbaar voor een mooie eerste kennismaking met een Kanjervan7!
Uit onderstaand blijkt hoe waardevol een luisterend rolmodel kan zijn.

Na een intake met moeder, loop ik met moeder nieuwsgierig naar het manneke zelf, als we hun Kanjervan7 uit school ophalen.
Hij blijktFB camperfoto goed op de hoogte te zijn van zijn bezoek aan mij en de camperbus. Nieuwsgierig en blij verrast stapt hij er, samen met zijn moeder, in. Hij onderzoekt en vraagt volop. We doen samen het dak omhoog en bekijken alles. Later blijkt dat hij gedacht had dat we ermee zouden gaan rijden. Dat had hij nóg leuker gevonden. Maar nee….. Dat gaat niet gebeuren. Het is voor alle ouders fijner om te weten dat ik hier sta en blijf staan. Dat lijkt hij te snappen.

Er vallen soms stiltes, waarbij een verlegen lachje op zijn gezicht verschijnt: ”en nu?”, vraagt hij dan. Niets….. wat jij wilt vragen of vertellen, dat mag jij bepalen…. En vanzelf komen er nieuwe vragen. Tussendoor ook opmerkingen, soms van mij uit, soms van hem uit. Dat het best weleens lastig is iets niet te verstaan. En ik vraag hem regelmatig om herhaling, want ik hoor ook slecht. Helemaal niet erg……. Juist fijn…. Hij is niet de enige nu. En ik ook niet.
Hij vertelt als vanzelf dat hij het op het schoolplein niet altijd fijn vind. Veel lawaai. Het is dan lastig de woorden te vangen. Ik beaam dat en zeg dat ik dat herken. Dat is ook lastig! En wat later in een gesprek hebben we het over oortjes die kunnen lopen (looporen) en hoe handig dát wel niet zou zijn als oren kunnen lopen. Dan kun je overal luisteren en verstaan wat gezegd wordt. We grappen nog wat door, tot er weer een stilte valt………:”en nu?”…..
Zeg het maar……… Naar huis.
We maken een afspraak voor een volgende keer dat hij alleen komt. Hoe zal ik dat in de agenda zetten, vraag ik hem, terwijl hij mee kijkt in mijn agenda.
Ik doe wat voorstellen, maar hij komt met ‘Kanjervan7 partijtje in de bus’.
Die afspraak staat!